Snelle lunchtips

Als je het druk hebt, wil het er nog wel eens bij inschieten om een uitgebreide lunch voor jezelf te maken. Maar het hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn! Om het een stukje makkelijker te maken, helpen wij jullie daarbij en delen we vandaag vier snelle lunchtips.

IMG_4225

Crackers met avocado
Wist je dat verzadigde vetten heel goed zijn voor je lichaam? (Klik hier om er meer over te lezen). Dat is dus een hele goede reden om veel avocado’s te eten. Zelfs op simpele crackers is het super lekker, zeker met een beetje peper, zout en citroensap. Genieten!

Omelet
Een omelet is zó makkelijk en ook nog eens zó lekker! Je krijgt niet alleen de nodige eiwitten binnen maar ook meteen een portie groenten. Zo kun je bijvoorbeeld prei, spinazie, tomaat en champignons in je omelet doen.

11188290_652368494896875_8621295488977625776_n

Wraps
Wraps zijn bij ons favoriet. Tijdens het avondeten, maar ook zeker tijdens de lunch. Je kunt ze ook gewoon koud eten en vullen met wat jij lekker vindt. Wij zijn dol op de variant met avocado, gerookte kip en een sausje van magere kwark en bieslook. Als je nog tijd over hebt, snijd dan een mango in stukjes want dit smaakt er heerlijk bij.

Gezonde wafels
Wie zegt dat wafels ongezond zijn? Wij hebben hét recept voor gezonde wafels, die ook nog eens een sensatie voor je smaakpapillen zijn. Je hebt er wel een wafelijzer voor nodig, maar deze heb je al voor een tientje in huis! Geloof me: het is het waard. Men neme een banaan, een ei, 3 eetlepels speltmeel, twee theelepels cacaopoeder (of kaneel!) en één eetlepel bakpoeder. Mix dit door elkaar en giet het in je wafelijzer. Serveer met Griekse yoghurt, fruit en wat cacao nibs en smullen maar!

Hebben jullie nog snelle lunchtips? Deel ze met ons!

Lizzy van der Hofstad

2 Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *