5 motivatietips om uit een dip te komen

Iedereen heeft wel eens dipjes, dit is erg vervelend, maar hoe kom je hieruit? Nu het steeds kouder wordt buiten hebben veel mensen hier last van, dit is heel normaal. De eerste tip die iedereen zal geven is doelen stellen, want wanneer je doelen stelt heb je ergens om naartoe te werken. Maar wat als dit nu ook niet werkt? Misschien moet je het dan eens op een andere manier proberen. Het zijn de kleine dingetjes die het doen en die je net dat zetje geven wat jij nodig hebt.

Schermafbeelding 2015-09-29 om 16.33.52

INSPIRATIE
Wat bij mij altijd heel erg werkt, is naar motivatieplaatjes en quotes kijken. Dit doe ik bijvoorbeeld op Pinterest. Op onze Instagram plaatsen wij ook dagelijks een plaatje met de bedoeling om je te motiveren? Lukt dat een beetje, haha:P In het artikel over fitness modellen kun je verschillende fitnessblogs en accounts vinden die voor ons erg inspirerend en motiverend zijn. Soms kunnen deze plaatjes je net even over je dipje heen helpen en heb je weer zin om er  tegenaan te gaan!

Schermafbeelding 2015-09-29 om 16.35.46

NIEUWE LEUKE SPORTOUTFIT
Dit is natuurlijk niet een ideale oplossing als je krap bij kas zit, maar wel altijd erg leuk. Wat ik bijvoorbeeld soms wel eens doe is dat ik mezelf verwen als ik  mijn tentamens gehaald heb. Dus dan zeg ik tegen mezelf: als ik deze tentamens heb gehaald, dan mag ik een nieuwe sportlegging kopen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je altijd je geld over de bank smijt, maar je mag jezelf af en toe best eens verwennen. Dit kan natuurlijk ook sport gerelateerd. Dat wanneer je bepaalde doelen hebt bereikt, je dan een leuk nieuw item mag kopen. Een fijne outfit zorgt vaak voor een zelfverzekerd gevoel en dan is het altijd fijner om naar de sportschool te gaan.

Schermafbeelding 2015-09-29 om 16.37.30

MAAK ANDERE SCHEMA’S
Nieuwe schema’s op zijn tijd is altijd een goed idee! Dit geldt voor zowel voedings- als trainingsschema’s.  Op een gegeven moment raakt je lichaam namelijk aan je schema’s gewend en zul je niet meer de resultaten krijgen die je verwacht en tja, dat werkt natuurlijk niet echt motiverend. Wanneer je vooruitgang ziet zal je altijd sneller gemotiveerd blijven en daar horen nieuwe schema’s nou eenmaal bij! Dus probeer eens nieuwe schema’s uit of probeer je grenzen te verleggen. Doe bijvoorbeeld in plaats van 30 minuten cardio nu eens 45 minuten cardio, in plaats van hardlopen een intervaltraining of in plaats van cardio eens krachttraining. Je zult zien dat je je lichaam hiermee verrast en kan weer zorgen voor net iets meer motivatie.

AjvghUFRQBBB8yrZNGqB4H_jsBSmRFPORIeBShZ3ZD9Q

ZOEK EEN LEUK SPORTMAATJE
We heten natuurlijk niet voor niets de Bestfitfriends. Samen sporten is echt heel erg leuk! Wanneer de een geen zin heeft trekt deze de ander weer mee en andersom. Soms kan je FitFriend er voor zorgen dat jij net dat beetje meer geeft. Een sportmaatje is echt heel erg leuk, dus als je deze nog niet hebt zoek er snel eentje! En als je er wel al een hebt, tag deze dan onder dit artikel.

Schermafbeelding 2015-09-29 om 16.30.35

GA NAAR BUITEN
Als al deze tips nu niet werken en je alleen maar zin hebt om in je pyjama met chocoladereep op de bank te zitten, ga dan eens naar buiten! Het klinkt misschien gek, maar dit kan wonderen doen. Als je de hele dag op school of kantoor zit, loop dan bijvoorbeeld eens een rondje buiten. Frisse lucht doet iedereen goed en als je gelukt hebt pak je ook nog een zonnestraaltje met wat vitamine D mee. Een wandeling op een vrije dag door het bos, kan bijvoorbeeld heerlijk ontspannend zijn en net dat beetje extra energie geven om uit je dipje te komen.

Hebben jullie ook wel eens last van een dipje? Hoe komen jullie hieruit? 

Merel de Goijer

2 Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *