Update: Mijn Fit For Summer project

Het heeft even mogen duren, een update van mijn Fit For Summer project. Maarliefst twee maanden, haha oeps! In april schreef ik dat ik was begonnen met een voedingsschema van Health Advies Breda. Het werd dus wel eens tijd voor een update. Heb ik vooruitgang geboekt? Hoe is het me bevallen? Ben ik nu tevreden?

{"total_effects_actions":0,"total_draw_time":0,"layers_used":0,"effects_tried":0,"total_draw_actions":0,"total_editor_actions":{"border":0,"frame":0,"mask":0,"lensflare":0,"clipart":0,"text":0,"square_fit":0,"shape_mask":0,"callout":0},"effects_applied":0,"uid":"062A10FE-3248-4681-B285-BB56CE7CD6E2_1465976259199","sources":[],"photos_added":0,"total_effects_time":0,"tools_used":{"tilt_shift":0,"resize":0,"adjust":0,"curves":0,"motion":0,"perspective":0,"clone":0,"crop":0,"enhance":0,"selection":0,"free_crop":0,"flip_rotate":0,"shape_crop":0,"stretch":0},"source":"editor","width":2896,"origin":"collage","height":2896,"total_editor_time":11683,"brushes_used":0}

April – Juni

Het heeft lang geduurd voordat er een update kwam, en dat heeft eigenlijk twee redenen. Ten eerste vond ik het in het begin heel lastig om me aan het eetschema te houden. Ik was gewend een stuk meer te eten en ik had in het begin ook super veel cravings naar slechte dingen. Ik baalde van mezelf, want waarom lukte het me niet? Ook vind ik het leuk om zo nu en dan een drankje te doen, en tja alcohol is gewoon een boosdoener. Ten tweede heb ik het de laatste tijd ook best wel druk, ik heb nu een extra bijbaantje en de tentamens komen eraan. Dus excusez-moi!

{"total_effects_actions":0,"total_draw_time":0,"layers_used":0,"effects_tried":0,"total_draw_actions":0,"total_editor_actions":{"border":0,"frame":0,"mask":0,"lensflare":0,"clipart":0,"text":0,"square_fit":0,"shape_mask":0,"callout":0},"effects_applied":0,"uid":"062A10FE-3248-4681-B285-BB56CE7CD6E2_1465900666753","sources":[],"photos_added":0,"total_effects_time":0,"tools_used":{"tilt_shift":0,"resize":0,"adjust":0,"curves":0,"motion":0,"perspective":0,"clone":0,"crop":0,"enhance":0,"selection":0,"free_crop":0,"flip_rotate":0,"shape_crop":0,"stretch":0},"source":"editor","width":2896,"origin":"collage","height":2896,"total_editor_time":1236,"brushes_used":0}

April – Juni

Maar goed, in het begin was het dus een beetje frustrerend. Dan was ik weer teleurgesteld in mezelf, dan deed ik het weer wel goed maar zag ik niet te snel resultaat. Vervelend! Maar beetje bij beetje ging het steeds beter en raakte ik in een soort ritme. Ik merk dat mijn buik heel goed reageert op minder koolhydraten, hij is een stuk minder opgezwollen dan voorheen en ik heb ook minder last van een opgeblazen gevoel. Ik denk dat dat je dat ook wel op de foto’s kunt zien. Vooral bij mijn buik is het dus het meest hardst gegaan en dat is eigenlijk ook precies wat ik wilde.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het voedingsschema niet strikt volg, misschien was het dan wel sneller gegaan. Maar eigenlijk vind ik het wel goed zo. Ik hoef geen blokjesbuik, ik zit nu gewoon lekker in mijn vel en hoe ik nu eet bevalt me heel goed. Ik weet niet precies hoeveel mijn vetpercentage is, aangezien ik nog niet langsgeweest ben in Breda. Iets met tijd, want het is toch nog een stuk reizen. Hopelijk kan ik na mijn tentamens weer even langs voor een echte check-up!

Lizzy van der Hofstad

7 Comments

  1. Ik hoor er zoveel positieve verhalen over, ik wil er zelf ook snel eens langs. Maar voor mij geldt ook dat het best een eindje rijden is. Ik heb laatst 2 weken Herbalife shakes geprobeerd, wat een tegenvaller! Ik had continu honger en ook heel veel zin in slechte dingen (die ik dan ook te veel at).
    Wel een super resultaat zeg!

  2. Wauw, echt ik moet ook eens heen gaan. Nog drie weken en dan heb ik mijn scriptie ingeleverd. Dan ga ik maar eens langs!

  3. Wat super om te lezen! Kan je mij vertellen hoe je voedingsschema er voor 1 dag uit ziet?

    Alvast bedankt :)

    • Ontbijt vaak met een banaan van twee eieren en 1 banaan, tussendoortje eiwitreep of 150g kwark met 30g noten, als lunch twee boterhammen met kipfilet en twee stuks fruit, dan als tussendoortje nog 2 stuks fruit, avondeten 150g kip of vis met onbeperkt groeten, als tussendoortje weer kwark met noten en na het trainen vaak een eiwitshake met banaan. Dus dat een beetje!

  4. Hoihoi,
    Zou je mij kunnen vertellen wat voor oefeningen je o.a. deed als je ging sporten?
    Wil hier graag mijn inspiratie uithalen!
    Dankjewel alvast!

    • Vaak een splitschema. Ene dag benen, dan rug/biceps/achterkant schouders en dan borst/triceps/schouders. Wissel de oefeningen een beetje af, om het voor mezelf uitdagend te houden. Kan hier nog wel een keer een uitgebreider artikel over maken misschien!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *